Portfolio

tandlægen.dk

Opgaven:
Udvikling af et digitalt koncept for en virksomhed efter eget valg.
Det digitale koncept skulle henvende sig til virksomhedens slutbrugere
og skabe værdi både for virksomheden og slutbrugeren.

Problemstillingen:
Unge i alderen 18-29 år går ikke regelmæssigt til tandlægen. Enten fordi de efter flytning ikke får etableret kontakt til en ny tandlæge og ikke prioriterer transporttiden til den tidligere tandlæge eller fordi de ikke reelt set ved, hvad det koster at komme til tandlægen og ikke prioriterer det i deres budget.

Løsningen:
“min side”, et bruger-login på tandlægen.dks hjemmeside, som åbner op for en række funktioner: brugeren får mulighed for at betale forud i små rater, afbetaling på uforudsete behandlinger, booking hele døgnet og mulighed for let at skifte mellem de forskellige klinikker i kæden.

TrustTools

Opgaven:
Udvikling af et digitalt koncept som løsning på et brugerproblem. Løsningen skulle være en webapp eller website. Ved udvikling af
relevante koncepter som løser reelle problemer, kunne webbureau Greenweb vælge at realisere konceptet. Problemet skulle være
identificerbart, løsningen bygge på brugerbetaling, samt der skulle indgå mindst 3 brugerundersøgelser og test af mindst 2-3 brugere.

Problemstillingen:
Alle har mulighed for at lægge information ud på nettet og udgive sig for at være eksperter inden for et område. Det kan derfor være svært at validere informationerne. Fejlinformationer kan have store konsekvenser, hvis de f.eks. skal bruges i arbejdsmæssig sammenhæng.

Løsningen:
TrustTools, en vidensplatform med kvalitetssikrede valide kilder omkring gør det selv-arbejde, med indhold udarbejdet af verificerede fagpersoner. Brugeren slipper
dermed for at validere sine data, før arbejdet går i gang. Website indeholder
videoer, guides og vejledninger, som gør det
let for brugerne, da alle relevante oplysninger om gør det selv-arbejde er
samlet ét sted.

Spar Nord

Opgaven:
Udvikling af et digitalt koncept for Spar Nord, der omhandler begrebet penge i forhold til unge. Værdibeskrivelsen skulle være klart defineret og der skulle være en klar værdiskabelse for den valgte gruppe af brugere.

Problemstillingen:
Mange unge har rod i økonomien, manglende overblik og gentagende betalingsproblemer. Dette ses bl.a. i, at de unge bruger flere penge end de har, ikke sparet op og i nogle tilfælde påtager sig lån for at kunne klare hverdagen.

Løsningen:
Spar Nord Overblik er en udbygning til Spar Nords mobilbank. Den digitale løsningen har til formål at hjælpe unge med at få styr på deres økonomi, gennem en automatisk budgetberegner, en opsparings feature og notifikationer.

INNOFLEX

Opgaven:
Udvikling af et digitalt marketing koncept for Innoflex. Virksomheden har brug for et koncept, der fortæller dem, hvordan de skal ramme et af deres brugersegmenter.

Problemstillingen:
INNOFLEX har primært udviklet og solgt produkter til hospitaler og plejehjem i
nord- og midtjylland. De ser derfor et stort potentiale
for salg til sundhedssektoren i resten af Danmark og på sigt i udlandet. En af INNOFLEXs store udfordringer er, at sælge produkter fra deres nuværende produktportefølje og tjene penge på de eksisterende produkter, frem for altid at udvikle nyt.

Løsningen:
For at øge kendskabet til INNOFLEX er målet at optimere udbyttet af deres sociale medier, således de når ud til flere fra deres potentielle
målgruppe. Marketingsstrategier fokusere på gennem artikler, videoer
og billeder at forkorte købsprocessen, ved at markedsføre testperioden og lægge op til at potentielle kunder kontakter INNOFLEX.